20 ianuarie 2009

Eu pot si am dreptate!

"Combustibilul viitorului va proveni din fructe precum acel sumac aflat langa drum sau din mere, buruieni, rumegus - practic orice. Exista combustibil in fiecare farama de materie vegetala care poate fermenta. Cartofii cultivati pe patru mii de metri patrati de teren intr-un an de zile pot alimenta vreme de o suta de ani utilajul cu care se ara campul respectiv." Aceste cuvinte ii apartin lui Henry Ford si au fost rostite in 1925.

Imi pica bine sa citesc asta, mai ales acum, cand ma gandesc cum sa particip si eu in mod real la bunul mers al lucrurilor... O vorba mare zice asa: "pentru ca raul sa triumfe, este suficient ca oamenii buni sa nu faca nimic!".

De aproximativ un an am inceput sa colectam deseurile separat. Avem in debara o cutie in care punem toate hartiile si hartiutele, o cutie in care strangem cartoanele, o cutie in care punem conservele de metal. Acum am inceput sa adunam si plasticul (pungi, ambalaje de tot felul). Ne cam lovim de cutiile astea de multe ori si cateodata ma enerveaza pentru ca se strange destul de greu o cantitate "semnificativa", in sensul in care sa-ti ofere "acea placere" ca te duci la centrul de reciclare "cu ceva". Si cand ma duc cu treaba pe la Casa Presei Libere (la "casa ziarelor"), vad cum zac peste tot in jurul ei zeci, sute de kilograme de hartie si cartoane pe care le bate vantul... Cat am putea sa strangem noi in casa cam intr-un an, poate doi! Cateodata, vad dimineata pe geam cum masina de gunoi ridica tone de gunoi menajer amestecat cu hartii, cartoane, plastic, fiare, lemn etc. Si numai intr-o zi si numai din trei scari de bloc. Toate ajung in acelasi loc, la o groapa de gunoi (de ce i-o zice groapa, ca este un munte urias??).
Si stau si ma intreb daca are vreun rost sa ma impiedic de cutiile alea din casa in ideea de a "ma preocupa" de acest subiect.

Dar..., am observat ceva. Copiii si-au facut un obicei de a duce fiecare din aceste materiale catre cutia sa!! Asa, incet-incet... Si nu stam cu gura pe ei sa faca asta... Deci, eu pot sa schimb ceva! Poate ca ei vor vorbi si le vor arata si altor copii, care vor vorbi si ei cu alti copii, care vor spune parintilor lor, care vor fi mandri de copiii lor si poate, de rusine, vor incepe si ei sa faca ceva asemanator. Macar sa nu mai arunce chistoacele pe geam. Si uite-asa... eu pot!!

Tot Henry Ford a zis motto-ul meu preferat: "Daca tu crezi ca poti, ai dreptate. Daca tu crezi ca nu poti si atunci ai dreptate!"

Din ce in ce mai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu