16 mai 2012

Gradina mea



Ma uitam zilele trecute la o gradina... 


Mi-am dat seama ca buruienile cresc de la sine. Nu trebuie sa le uzi sau sa le ingrijesti. Ca sa scapi de ele, trebuie sa le inlaturi constant prin actiuni specifice. 
In aceeasi gradina, sau in oricare alta, florile si culturile necesita atentie si ingrijire pentru a trai, pentru a creste si a ne bucura. Ele mor daca nu le intretii...
Bob Proctor spune, citandu-l pe Earl Nightingale, ca "Mintea este ca o gradina". 
Si asa si este... Gandurile negative se alimenteaza singure si trebuie inlaturate constant prin actiuni specifice, la fel ca si buruienile din gradina. Gandirea pozitiva, ca si florile, necesita atentie, ingrijire, efort, implicare, hotarare si disciplina...
Este destul de simplu sa-mi dau seama ce fel de "gradina" au oamenii din preajma mea. Trebuie doar sa-i ascult vorbind. Sau, doar un pic, sa-i urmaresc cum se comporta.
Totul incepe prin a da putina atentie gradinii tale... Culmea este ca cei mai multi oameni isi ingrijesc mai mult gradina din jurul casei sau ghivecele din casa decat isi ingrijesc "gradina mintii"...
Eu nu pot da vina pe buruieni. Pot doar sa le curat mereu si mereu. Pot sa plantez flori si plante si pot sa le ingrijesc. Mereu si mereu.
Eu sunt singurul responsabil pentru "gradina mea"...


Si chiar ma bucur zi de zi de "gradina mea"!

Din ce in ce mai bine!

2 comentarii:

  1. Multumesc ca mi-ai reamintit sa-mi ud florile si sa smulg buruienile.Pup. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna observatia!
    Lucrurile lucreaza progresiv, daca actionezi constant, lupta cu buruienile devine din ce in ce mai usoara, fie buruienile reale sau gognitiv-emotionale. Totul este o dinamica.
    Pe de alta parte exista exceptii de la regula. In lumea asta sunt oameni deosebiti, pasionati numiti amelioratori care observa detalii si potential inexistent pentru altii si se folosesc de toate acestea prin selectie ca sa ofere publicului plante si flori noi care ajung mai pretioase decat plantele "nobile" cu care suntem invatati.
    Toata lumea a auzit de stir - Amaranthus, Clematis, Hibiscus, Maces Rosa, Zorele/Convolvulus si multe alte buruieni care au corespondent senzational in florarii. Toate au fost camp la inceput, s-au ales legumele si florile de interes, restul clasificate ca buruieni si starpite. Din ce s-a luptat cu buruienile, din ce au devenit mai invazive si masurile de combatere au ajuns drastice de tipul dezastrului natural DDT care ne urmeaza inca o generatie. In biodiversitate amelioratorii au observat buruieni aparte care au caractere interesante, o floare mai mare, mai colorata, mai parfumata, rezistenta la factori de stres gen poluare - vezi buruienile din oras supranumite plante ruderale pentru ca sunt prezente neajutate de nimeni si vor fi in continuare.
    Noi gresim ca ne place sa polarizam si sa condamnam, cand ar trebui sa traim in echilibru cu dualitatea. Chiar si o floare frumoasa, un crin de exemplu, aflat in gazon sau in gradina de legume nu-si are locul si il starpim sau il mutam daca vrem cu adevarat sa-l creditam. Acceptare si asumare, toate la timpul si locul lor.

    RăspundețiȘtergere